2015. április 16., csütörtök

Miért jógázol ?



 Amikor ezt megkérdezik tőlem, egy kicsit kényelmetlenül érzem magam, mert a zsigeri őszinte válaszom az lenne rá, hogy nem tudom. Ezt viszont nem akarom válaszolni, mert azt gondolom, hogy a kérdező azt gondolja, hogy értelmes ember tudja, mit miért csinál. Én általában értelmesnek akarok látszódni, ezért inkább gondolkozni kezdek, és akkor eszembe jut, hogy jógázni bizony örömteli dolog, talán kezdőként még nem jön ez az érzés, de eljön az a pont, amikor egyszerűen élvezetessé válik minden alkalom. Aztán tovább gondolkozom és eszembe jut, hogy a jóga energiát ad a mindennapi életemhez is. Aztán eszembe jut még, hogy a jóga segít megőrizni az egészségem, sőt azt is tapasztaltam, hogy kialakult egészségügyi problémán is segíthet. Végül az is eszembe jut ilyenkor, hogy aki nem adta fel a gyerekkori kérdéseit és keresi az élet nagy talányaira a megoldást és nem elégítik ki a vallás vagy a filozófia válaszai, el fog jutni előbb - utóbb a jógához. Így amikor már több mint elegendő ok eszembe jutott arra, hogy miért ésszerű választás a jóga, ezekből választok és válaszolok.  Közben tudom, hogy nem a valódi választ adtam, ami az lenne, hogy nem tudom, amit nem akarok mondani, mert...



 
Én is meg szoktam kérdezni időnként másoktól, hogy miért jógáznak és ha látom, hogy tétováznak, akkor tudom miért van.

Tarnai Imre írása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése